Julkaistu: 21.11.2018 00.00

Tukea harrastamiseen

Olympia- ja A-maajoukkuerahasto tukee taloudellisesti vähävaraisia jääkiekkojunioreiden perheitä.

Olympia- ja A-maajoukkuerahaston junioriavustusten haku alkaa 26.11.2018 ja päättyy 17.12.2018. Tukea voivat hakea F-, E-, D- ja C-juniorit, joiden perheillä on työttömyyden, sairauksien, lasten runsaslukuisuuden tai muiden perheen toimentuloon vaikuttavien syiden vuoksi vaikeuksia selvitä jääkiekkoharrastuksen kustannuksista keväällä 2019.

Raahen Jääkiekkoklubissa hakemuksia Jääkiekkoliittoon välittää seuran rahastonhoitaja Raija Kivimäki.

1. Joukkueenjohtajat tiedottavat joukkueen jäseniä, milloin tukien hakemisen ajankohta on.
  2. Perheet ottavat yhteyttä Raija Kivimäkeen (raija.kivimaki@ssab.com), joka kertoo tarkemmin, minkälaisia asioita hakemukseen tulee kirjata. Myös hakemus toimitetaan Raijalle. Sähköpostin perillemeno on tärkeää vahvistaa, ettei hakemuksia sen vuoksi jää lähettämättä. Tukea hakeneita perheitä ei tiedoteta joukkueille eikä joukkueiden toimihenkilöille, toiminta on täysin luottamuksellista perheen ja rahastonhoitajan välillä.
  3. Raija täydentää seuran osuuden pelaaja- ja seuratiedoista hakemukseen ja toimittaa sen eteenpäin.
  4. Hakemukset käsitellään joulukuun 2018-tammikuun 2019 aikana. Avustusten saajista pyritään ilmoittamaan Jääkiekkoliiton aluepäälliköille 21.1.2019 mennessä (aluepäälliköt informoivat edelleen seurojen vastuuhenkilöitä).

Avustusten kokonaismäärä on 80.000 € ja se jaetaan rahaston ohjausryhmän harkinnan mukaan – avustussummat vaihtelevat ikäluokittain. Avustusten jakamisessa ovat ensisijalla ne hakivat, jotka eivät ole saaneet avustusta Suomen Jääkiekkoliitosta tai Olympiarahastosta vuonna 2018.