Taitovalmentaja aloitteli työsarkaa

URHEILU

11.6.2018 12:30

LÄNKINEN TONI

Taitovalmentaja Jukka Tuulaniemi tuo oman panoksensa junioreille.

Raa­hen Jää­kiek­kok­lu­bi pää­si mu­kaan kah­den isom­man jun­nu­seu­ran, Kiek­ko-La­se­rin ja Kii­min­gin Kiek­ko-Poi­kien, kans­sa Jää­kiek­ko­lii­ton tai­to­val­men­ta­ja-hank­kee­seen, joka ta­kaa näil­le kol­mel­le seu­ral­le li­sää op­pia seu­raa­van kol­men pe­li­kau­den ai­ka­na.

Näi­den kol­men seu­ran tai­to­val­men­ta­jak­si rek­ry­toi­tiin 31-vuo­ti­as Juk­ka Tuu­la­nie­mi, joka on teh­nyt ky­sei­siä hom­mia muun mu­as­sa Po­rin Äs­sien or­ga­ni­saa­ti­os­sa.

Tuu­la­nie­men pa­nos tu­lee ja­kaan­tu­maan si­ten, et­tä hän kes­kit­tyy kym­me­nen pro­sent­tia työ­a­jas­taan RJK:n asi­oi­hin. La­ser saa mie­hen pa­nok­ses­ta 60 pro­sent­tia ja KKP lo­put 30. Tämä tar­koit­taa käy­tän­nös­sä sitä, et­tä Tuu­la­nie­mi näh­dään Raa­hen jää­hal­lil­la joka toi­nen viik­ko.

Tai­to­val­men­ta­jan pääl­lim­mäi­nen roo­li on kou­lut­taa ja aut­taa jun­nu­val­men­ta­jia tuo­maan uu­sia jut­tu­ja päi­vit­täi­seen te­ke­mi­seen. Sa­mal­la hän toi­mii myös erään­lai­se­na tie­don­vä­lit­tä­jä­nä lii­ton ja seu­ran vä­lil­lä, kun lii­ton an­ta­mia suun­ta­vii­vo­ja tuo­daan seu­roil­le.

Jää­kiek­ko­lä­het­ti­lään tär­kein teh­tä­vä on vie­dä suo­ma­lais­ta jää­kiek­koi­lua eteen­päin.

–?Työn­ku­va­ni on lä­hem­pä­nä val­men­nus­pääl­li­kön töi­tä. Tämä on val­men­ta­jien kou­lut­ta­mis­ta, ja ve­dän joi­tain tree­ne­jä­kin. Nyt tääl­lä pääs­sä suun­ni­tel­laan, et­tä mi­ten tämä tul­laan to­teut­ta­maan. Eli men­nään ryh­män mu­kaan, mitä ku­kin tar­vit­see. Tämä on Suo­mi-kie­kon ke­hit­tä­mis­tä, eli pe­ri­aat­tees­sa on ihan sama, mis­sä seu­ras­sa teen työ­tä, tors­tai­na Raa­hes­sa en­sim­mäi­sen ker­ran tai­to­val­men­ta­ja­na vie­rail­lut Tuu­la­nie­mi va­lot­taa.

RJK:n val­men­nus­pääl­lik­kö Timo Elf­ving toi­vot­taa tai­to­val­men­ta­jan tuo­man avun erit­täin ter­ve­tul­leek­si. Hän ha­lu­aa myös kiit­tää Ou­lun alu­een yh­teis­työ­seu­ro­ja, jot­ka ky­syi­vät raa­he­lai­sia mu­kaan.

–?Meil­le tämä on tosi iso jut­tu, ja mei­dän työ on huo­mat­tu. Pääs­tiin mu­kaan tie­tyl­lä ta­val­la Ou­lun alu­een kaut­ta. Val­men­nus­pääl­li­köt ovat teh­neet hy­vin yh­teis­työ­tä, ja siel­tä päin tuli yh­tey­de­not­to, et­tä täl­lai­seen oli­si mah­dol­li­suus, ja läh­de­tään­kö mu­kaan. Näim­me tä­män iso­na jut­tu­na meil­le, ol­laan ajan her­mol­la mu­ka­na. On hyvä, et­tä saa­daan pie­nem­pien­kin paik­ka­kun­tien pe­laa­jil­le mah­dol­li­suus, ei­kä jää­dä ulos.

Lue li­sää ai­hees­ta maa­nan­tain 11.6. Raa­hen Seu­dus­ta.