Jääkiekkoliiton tuet
Julkaistu: 13.09.2018 00.00

Jääkiekkoliiton tuet

Suomen Jääkiekkoliitto tukee taloudellisesti vähävaraisia jääkiekkojunioreiden perheitä vuosittain.

Keväällä haut ovat avoinna isommille junioreille (D, C, B) seuraavaa kautta varten ja syksyllä haetaan tukea pienemmille (E ja F) pelaajille kuluvan kauden kustannuksiin. Lisäksi seurat voivat anoa tukea Leijona-kiekkokoulujen vapaapaikkoihin. Myös näistä voi kysyä seuran rahastonhoitajalta.

Raahen Jääkiekkoklubissa hakemuksia Jääkiekkoliittoon välittää seuran rahastonhoitaja Raija Kivimäki.

1. Joukkueenjohtajat tiedottavat joukkueen jäseniä, milloin tukien hakemisen ajankohta on.
  2. B, C ja D -junioreiden perheillä on nyt mahdollisuus hakea taloudellista tukea lasten ja nuorten jääkiekon harrastamisen kustannuksiin. Seurojen kautta tapahtuva tukihaku alkaa 18.3. ja jatkuu 5.4. saakka.
  3. Perheet ottavat hyvissä ajoin yhteyttä Raija Kivimäkeen (raija.kivimaki@ssab.com) , joka kertoo tarkemmin, minkälaisia asioita hakemukseen tulee kirjata. Myös hakemus toimitetaan Raijalle viimeistään 31.3.2019. Sähköpostin perillemeno on tärkeää vahvistaa, ettei hakemuksia sen vuoksi jää lähettämättä. Tukea hakeneita perheitä ei tiedoteta joukkueille eikä joukkueiden toimihenkilöille, toiminta on täysin luottamuksellista perheen ja rahastonhoitajan välillä.
  4. Raija täydentää seuran osuuden pelaaja- ja seuratiedoista hakemukseen ja toimittaa sen Jääkiekkoliittoon.
  5. Jääkiekkoliitto ilmoittaa valinnastaan hakuajan päätyttyä.
  6. Saadun tuen voi kohdentaa ensisijaisesti seuran lisenssimaksuihin ja toissijaisesti joukkueen omiin kausi- tai kuukausimaksuihin.
  7. Päätökset: kesäkuussa 2019
  8. Maksu: 15.9.2019 mennessä

Tukisummat on porrastettu ikäluokittain seuraavasti: D/700 €, C/1100 € ja B/1300 €.

Tuki maksetaan seuran tilille ja kohdistetaan kauden 2019–20 kausimaksuihin - tuen maksamisen edellytyksenä on, että pelaaja jatkaa jääkiekon harrastamista myös tulevalla kaudella. Kevään haun yhteydessä tukea voidaan myöntää enimmillään yhteensä 1 000 000 euroa.

Kriteerit tuen myöntämiselle

Perheen työttömyydestä, sairauksista, lasten runsaslukuisuudesta tai muusta toimeentuloon vaikuttavista syistä johtuvat taloudelliset haasteet. Tukea saadakseen pelaajalta edellytetään kunnianhimoa lajia kohtaan. Mikäli pelaaja lopettaa harrastamisen kesän aikana ei tukea makseta. Koulumenestys ei vaikuta suoraan tuen saamiseen, mutta tukiprosessin kautta halutaan kiinnittää sekä pelaajan että seuran huomio pelaamisen ohella myös koulunkäyntiin.

Pelaajalta/perheiltä hakemuksessa kysyttävät asiat

Haettava tuki (Huom. Tukea haetaan aina pelaajan iän mukaan riippumatta missä ikäluokassa tämä pelaa): D/C/B

Pelaajan nimi:

Pelaajan henkilötunnus (ppkkvvAxxxx):

Onko pelaaja aiemmin hakenut tukea?

-On hakenut ja saanut

-On hakenut muttei ole saanut

-Ei ole hakenut

Pelaajan koulumenestys

-Kiitettävä

-Hyvä

-Tyydyttävä

Tuleeko perheestä useampi hakemus? Kyllä/Ei

Talouden nettotulot / kk

-Alle 2 000 €

-2 000 – 4 000 €

-Yli 4 000 €

Perheen taustatiedot

-Yksinhuoltajuus

-Sairaus

-Työttömyys tai vähintään toisen huoltajan pätkätyö tms.

-Muu syy

Huoltajan perustelut (lyhyt perustelu huoltajalta siitä, miksi pelaajan/perheen tulisi saada tukea)