Tapaninpäivän ystävyysottelu
Julkaistu: 19.12.2018 00.00

Tapaninpäivän ystävyysottelu

Tapaninpäivän mestaruusottelu pelattiin hyvässä hengessä ja hymy huulilla.

Moni oli löytänyt Tapaninpäivän ajelulle verrattoman kohteen, kun Raahen Jääkiekkoklubin Suomi-sarjaan tiensä pelannut C-nuorten joukkue otti haasteen vastaan ja kohtasi Tapaninpäivän ystävyysottelussa HC Jatkoaika -nimisen joukkueen. Takavuosien taiturit halusivat ottaa mittaa C-nuorten porukasta ja katsoa kuka vie Tapaninpäivän mestaruuden nimiinsä. Yleisöä ottelussa oli runsain määrin.

Nopeatempoisessa ottelussa ei tapahtumista ollut puutetta. Konkarit avasivat pistetilin kahden hylätyn maalin jälkeen ja menivät avausmaalin turvin hetkeksi johtoon. Sitten nuoriso-osasto tuli tasoihin ja meni ohikin kunnes konkarit päättivät puolustaa kunniaansa hammasta purren.

Ottelun kuluessa maaleja tehtiin tasaisesti molempiin päihin ja kiekko liikkui liukkaasti. Ajoittain HC Jatkoaika karkasi kolmenkin maalin kaulaan, mutta loppua kohti nuoret ottivat ohjat käsiinsä ja päättivät viedä voiton kotiin - ehkä jopa hieman kyseenalaisin keinoin, ylivoimaa treenaten. Vahvistettua lopputulosta ei runsaiden lopputapahtumien vuoksi saatu kirjattua, mutta viimeiset kirjatut lukemat olivat 9-8 nuorten eduksi.

RJK C kiittää erityisesti vastustajia, unohtamatta kuitenkaan tuomareita, yleisöä ja ottelussa debytoinutta valmennustrioaan. On huikeata nähdä miten yhteinen rakkaus lajiin yhdistää. Kentällä nähtiin pelaajia yli 40 vuoden ikähaarukalla, mutta se ei menoa hidastanut. Valehtelematta voi sanoa, että kumpikin joukkue oli täynnä pelaajia, jotka nauttivat tapahtumasta täysillä. Nämä ovat niitä juttuja, joita voidaan muistella pitkään.

Kiitos!