Finaalipaikkoja RJK:lle
Julkaistu: 24.03.2019 00.00

Finaalipaikkoja RJK:lle

Raahen Jääkiekkoklubin sarjoissa peräti kolme joukkuetta voitti omat lohkonsa ja lähtee piikkipaikalta lopputurnauksiin.

D1 ja D2 -junioreiden Final four -turnaukset pelataan Raahessa 30.-31.3. ja C-nuorten joukkue matkaa samana viikonloppuna Suomi-sarjan finaalipeleihin Rantasalmelle.

D2 meni syksyn alkulohkon D2 AA sarjassa, jossa sijoitus oli 4.sija. Tällä joukkue olisi ollut oikeutettu menemään jatkosarjankin AA-tasolla. Joukkue on päässyt maistamaan voittotunnelmia Joululätkäturnauksessa, joka pelattiin Raahessa. Jatkuuko voittokulkue lauantaina? Pelit alkavat klo 9.15. Tule kannustamaan pieni ja voitonnälkäinen joukkue sarjan ykkösiksi! D2 joukkueen kausi jatkuu huhtikuun loppuun asti, kun kauden viimeiset pelit pelataan Jyväskylän maisemissa.

D1 -joukkueella vaihtui valmentaja edellisen kauden jälkeen. Alkusarjan pelit kulkivat vaihtelevalla menestyksellä, mutta jatkosarjassa on alkanut näkymään koko joukkueen kehittyminen ja peli on kulkenut mallikkaasti. Viimeisessä kotiottelussa tuli tappio Ahmoja vastaan, mutta muuten joukkue pelasi koko loppusarjan pelit puhtaasti ja yhtä tasuria lukuun ottamatta tuli voitto kaikista otteluista. Saldona oli lohkovoitto ja joukkue sai järjestettäväkseen Final Four-turnauksen, joka pelataan sunnuntaina 31.3. Sen jälkeen joukkue suuntaa vielä 12.-14.4. Piispalassa pelattavaan turnaukseen, joka päättää pitkän kauden.

C-nuorten joukkue lähti kauteen Suomi-sarjan karsintasarjaan, tavoitteenaan paikka Suomi-sarjassa. Syyskausi meni odotetusti, pisteitä kerättiin ottelu kerrallaan lähes kaikilta joukkueilta. Sotkamon kiekko oli voittamaton pala, tasapeli oli paras saavutus heitä vastaan. Suomi-sarjaan lähdettiin siis oikeutetusti lohkon kakkospaikalta. Kevään tavoite oli varmistaa paikka Suomi-sarjan lopputurnauksessa Rantasalmella ja siinä tavoitteessa pysyttiin. Oma lohko voitettiin suvereenisti ja lopputurnauspaikka olikin varmistunut jo kaksi peliä ennen sarjan loppua. Kausi paketoidaan siis maaliskuun viimeisenä viikonloppuna Rantasalmella, johon kokoontuu C-nuorten Suomi-sarjalohkojen kärki pelaamaan selväksi sarjan kärkipaikkojen järjestyksen.

Raahen Jääkiekkoklubi onnittelee joukkueita ansaituista finaalipaikoista!