Raahen Jääkiekkoklubiin on perustettu tyttöjoukkue
Julkaistu: 09.08.2018 00.00

Raahen Jääkiekkoklubiin on perustettu tyttöjoukkue

Raahen Jääkiekkoklubin juniorijoukkueissa pelaa laaja joukko eri ikäisiä tyttöjä. Jääkiekkoliitto panostaa tulevalla kaudella lisää myös tyttökiekon kehittymiseen ja kannustaa tyttötoiminnan järjestämiseen alueittain. RJK osallistuu kauden aikana joukkueellaan pohjoisella alueella järjestettäviin turnauksiin sekä pelaa harjoitusotteluita (alueen pelitällitapahtumissa).

Myös Leijona-kiekkokoululaisille ja muille jääkiekosta kiinnostuneille tytöille tarjotaan tyttöjoukkueen kautta luonteva mahdollisuus tulla mukaan yhteiseen harrastukseen. Tytöt harjoittelevat ja pelaavat aiempien kausien tapaan myös sarjapelejä poikajoukkueidemme mukana.

Tyttöjoukkueelle järjestetään kauden aikana omia harjoitusvuoroja ja muita yhteisiä tapahtumia. Joukkueen kokoontumisista ja valmentamisesta vastaa Oona Hänninen. Oona on useimmille tyttöpelaajillemme tuttu jo aiempien kausien GHD-tapahtumista. Moni raahelainen tunnistaa Oonan myös hänen omasta pelaajataustastaan. Oonan jääkiekkotaustasta löytyy mm. C-tyttöjen Suomen mestaruus Raahen Jääkiekkoklubissa vuonna 2013 sekä pelaajaura RJK:n naisten joukkueessa.

Tyttökiekosta kiinnostuneille järjestetään tapaaminen, jääharjoitus ja muuta yhteistä toimintaa seuran Hokistartti-viikonloppuna 25.-26.8. Tyttöjoukkueen tapahtumavuorot alkavat sunnuntaina 26.8.2018 klo 13.00. Oona ilmoittaa milloin ja missä tytöt kokoontuvat.

Tyttöjoukkueen toiminnasta voit kysyä lisää myös suoraan Oonalta, p. 040 536 0183 tai omalta joukkueenjohtajaltasi.